Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Telefon dla seniora. Jaki wybrać? Który kupić?

Telefon dla seniora. Jaki wybrać? Który kupić?
Zwykły telefon komórkowy, nie wspominając już o smartfonie, może przysporzyć wielu problemów starszym osobom. Nie chodzi tu bynajmniej o brak wiedzy z zakresu nowych technologii, a bardziej ograniczeń wynikających np. ze słabego wzroku. Dlatego też producenci coraz częściej wzbogacają ofertę o wersje telefonów przeznaczonych dla seniorów. Są to urządzenia, które zawierają wiele udogodnień, poprawiających komfort użytkowania.
Najistotniejsze funkcje i cechy telefonu

Prosty interfejs

Choć obecnie większość telefonów działa pod kontrolą zaawansowanych systemów operacyjnych, osoby starsze najczęściej nie potrzebują takiej ilości funkcji. Dlatego też ważne jest, by urządzenie charakteryzowało się jak najprostszym interfejsem, który pozwoli babci lub dziadkowi zadzwonić lub powiadomić rodzinę w razie potrzeby lub zagrożenia. Poza tym wiele starszych osób niechętnie uczy się obsługi skomplikowanych systemów czy urządzeń typu smartfon (choć oczywiście nie jest to reguła).

Monochromatyczny wyświetlacz

Sama wielkość ekranu nie ma większego znaczenia. Ważne, by charakteryzował się dobrym kontrastem, dzięki czemu napisy będą lepiej widoczne dla seniorów. Do podstawowych potrzeb osób starszych wystarczy zwykły monochromatyczny wyświetlacz znany ze starszych modeli telefonów komórkowych. Według przeprowadzonych badań najlepszym dla oka kolorem (najmniej męczącym) jest pomarańcz i żółty.

Łatwe zapisywanie numerów

Niektóre telefony oferują możliwość zaprogramowania przycisków do szybkiego wybierania najważniejszych numerów bez konieczności ich wprowadzania za pomocą klawiatury numerycznej.

Duże klawisze

Jest to jedna z cech, która łączy wszystkie telefony komórkowe przeznaczone dla osób starszych. Duże przyciski nie tylko pozwalają na sprawniejsze wybieranie numeru czy pisanie smsa, ale również łatwiejsze odczytanie cyfr. Warto również sprawdzić, czy przyciski są podświetlane. Ułatwi to seniorom korzystanie z telefonu nawet w ciemniejszych pomieszczeniach. Jest to o tyle ważne, że osoby starsze mogą mieć kłopot zarówno z odczytaniem cyfr jak i zapamiętaniem układu klawiatury numerycznej.

Duże napisy i ikony

Wiele telefonów komórkowych kierowanych do starszych osób wbrew pozorom nie jest wyposażonych w duży wyświetlacz (znany ze smartfonów). Jednak jego zaletą jest wyświetlanie dużych napisów i ikon, dzięki czemu obsługa telefonu należy do przyjemnych i komfortowych.

Mocny głośnik i funkcja głośnomówiąca

Wiele starszych osób ma problemy ze słuchem. Dlatego jest bardzo istotne, by telefony komórkowe dla seniorów miały bardzo dobre głośniki, które pozwolą dobrze zrozumieć osobę „po drugiej stronie” słuchawki. Innym przydatnym dodatkiem jest możliwość aktywacji funkcji głośnomówiącej, będącej dużym ułatwieniem podczas rozmów.

Dobra bateria

Mocny akumulator to jeden z podstawowych elementów wyposażenie telefonu komórkowego dla seniora. Urządzenie powinno być w gotowości w razie potrzeby, a nie rozładować się w najmniej oczekiwanym momencie. Nie każda starsza osoba będzie też pamiętać o codziennym ładowaniu telefonu.

Wytrzymała konstrukcja

Jest to cecha, którą powinien odznaczać się każdy telefon komórkowy, niezależnie od jego przeznaczenia. Nie ma konieczności, by była to obudowa pancerna, która ma wytrzymać upadki z dużych wysokości, jednak dobrze by miała wstawki aluminiowe lub stalowe np. po bokach obudowy.

Blokada klawiatury

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest fizyczny suwak lub pokrętło. Dzięki nim wystarczy tylko jeden ruch palcem, by telefon został zablokowany. Kombinacje klawiszy, które znajdują się w zwykłych telefonach komórkowych mogą przysporzyć kłopotu.

Nasze certyfikaty

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04); zwanego dalej Rozporządzeniem, informujemy, iż:
  1. Współadministratorami danych osobowych są Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8, 44-100 Gliwice oraz DE Pronobel sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8, 44-100 Gliwicach. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
    • umieszczenia danych osoby, której te dane dotyczą w bazie kandydatów, prowadzenia postępowań rekrutacyjnych z udziałem osób, których dane dotyczą i podjęcia kontaktu z tą osobą w szczególności w celu przedstawienia jej ofert pracy;
    • zawarcia z osobami, których dane dotyczą umów cywilnoprawnych stanowiących podstawę zatrudnienia przy opiece nad osobami starszymi i wykonywania tych umów, a także podjęcia czynności służących przygotowaniu zawarcia tych umów.
  2. Podanie danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne lecz konieczne do skorzystania z formularza kontaktowego. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie tych danych. Wycofanie zgody uniemożliwi umieszczenie osoby, której dane dotyczą w bazie kandydatów i wykorzystanie podanych danych osobowych do kontaktu w szczególności w celu przedstawienia tej osobie ofert pracy.
  3. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo uzyskania dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania i usunięcia, a także żądania ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych w warunkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Osobie, której dane dotyczą przysługuje też prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych w każdym przypadku zaistnienia podejrzenia, że przetwarzanie jego danych osobowych następuje z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Dane osobowe klienta mogą być przekazywane podmiotom trzecim – agencjom pośrednictwa oraz zleceniobiorcom administratora danych osobowych w związku z realizacją umowy dotyczącej zapewnienia pomocy osobom starszym i/lub chorym przy prowadzeniu gospodarstwa domowego.
  5. Dane osobowe są przechowywane przez okres trwania stosunków prawnych wynikających z zawartych umów, a także po ich ustaniu, przez okres przedawnienia roszczeń związanych z realizacją tych umów, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo uzyskania dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania i usunięcia, a także żądania ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych w warunkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych w każdym przypadku zaistnienia podejrzenia, że przetwarzanie jego danych osobowych następuje z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia umowy zlecenia/umowy o współpracy w związku z koniecznością identyfikacji strony tej umowy i jej rozliczenia.
  9. Decyzje w oparciu o podane przeze Panią/Pana dane nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  10. Dopuszcza się możliwość pozyskania dodatkowych danych osobowych, na podstawie wyrażonej Panią/Pana przeze mnie, dobrowolnej i odwołalnej w każdym czasie zgody. Dane, o których mowa w zdaniu poprzednim służyć będą administratorowi danych do realizacji celu wyraźnie określonego w treści wyrażonej przeze mnie zgody.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w formularzu przez współadministratorów - Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8 oraz DE Pronobel sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8 w celu umieszczenia moich danych w bazie kandydatów i kontaktowania się ze mną w sprawie ofert pracy.