Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to tradycyjnie czas świątecznych promocji i nowych ofert. Jest to także okres, kiedy często przenosimy numer telefoniczny do nowego operatora. Krok po kroku przedstawiamy jak przenieść numer do nowego operatora.



Prawo telekomunikacyjne umożliwia Abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.

Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób.

W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku s. 33)

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?

Krok pierwszy – Złożenie wniosku

Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

Krok drugi – Rozpatrzenie wniosku

Nowy operator rozpatruje wniosek Abonenta o przeniesienie numeru.

Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:

w przypadku telefonów komórkowych:
  • 6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;
  • 3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;
w przypadku telefonów stacjonarnych:
  • 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
  • 14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.
Krok trzeci – Przeniesienie numeru

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

Pamiętajmy!!!

Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.

Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać oferty dostępne na rynku i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych Abonenta.

W razie wątpliwości lub problemów zachęcamy do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Porad i informacji na temat usług telekomunikacyjnych udziela Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pon. – pt. w godz. 8:15 – 16:15, opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego).

Nasze certyfikaty

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04); zwanego dalej Rozporządzeniem, informujemy, iż:
  1. Współadministratorami danych osobowych są Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8, 44-100 Gliwice oraz DE Pronobel sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8, 44-100 Gliwicach. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
    • umieszczenia danych osoby, której te dane dotyczą w bazie kandydatów, prowadzenia postępowań rekrutacyjnych z udziałem osób, których dane dotyczą i podjęcia kontaktu z tą osobą w szczególności w celu przedstawienia jej ofert pracy;
    • zawarcia z osobami, których dane dotyczą umów cywilnoprawnych stanowiących podstawę zatrudnienia przy opiece nad osobami starszymi i wykonywania tych umów, a także podjęcia czynności służących przygotowaniu zawarcia tych umów.
  2. Podanie danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne lecz konieczne do skorzystania z formularza kontaktowego. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie tych danych. Wycofanie zgody uniemożliwi umieszczenie osoby, której dane dotyczą w bazie kandydatów i wykorzystanie podanych danych osobowych do kontaktu w szczególności w celu przedstawienia tej osobie ofert pracy.
  3. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo uzyskania dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania i usunięcia, a także żądania ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych w warunkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Osobie, której dane dotyczą przysługuje też prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych w każdym przypadku zaistnienia podejrzenia, że przetwarzanie jego danych osobowych następuje z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Dane osobowe klienta mogą być przekazywane podmiotom trzecim – agencjom pośrednictwa oraz zleceniobiorcom administratora danych osobowych w związku z realizacją umowy dotyczącej zapewnienia pomocy osobom starszym i/lub chorym przy prowadzeniu gospodarstwa domowego.
  5. Dane osobowe są przechowywane przez okres trwania stosunków prawnych wynikających z zawartych umów, a także po ich ustaniu, przez okres przedawnienia roszczeń związanych z realizacją tych umów, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo uzyskania dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania i usunięcia, a także żądania ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych w warunkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych w każdym przypadku zaistnienia podejrzenia, że przetwarzanie jego danych osobowych następuje z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia umowy zlecenia/umowy o współpracy w związku z koniecznością identyfikacji strony tej umowy i jej rozliczenia.
  9. Decyzje w oparciu o podane przeze Panią/Pana dane nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  10. Dopuszcza się możliwość pozyskania dodatkowych danych osobowych, na podstawie wyrażonej Panią/Pana przeze mnie, dobrowolnej i odwołalnej w każdym czasie zgody. Dane, o których mowa w zdaniu poprzednim służyć będą administratorowi danych do realizacji celu wyraźnie określonego w treści wyrażonej przeze mnie zgody.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w formularzu przez współadministratorów - Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8 oraz DE Pronobel sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8 w celu umieszczenia moich danych w bazie kandydatów i kontaktowania się ze mną w sprawie ofert pracy.