Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Czego możemy oczekiwać od domu pomocy społecznej?

Czego możemy oczekiwać od domu pomocy społecznej?
Każdy dom pomocy społecznej niezależnie od typu ma obowiązek świadczyć usługi wskazane w rozporządzeniu ministra polityki społecznej. Powinien on zapewnić m.in. dach nad głową, wyżywienie, a także udzielać pomocy w podstawowych czynnościach życiowych i załatwianiu spraw osobistych.

Potrzeby bytowe i usługi opiekuńcze

Po pierwsze dom pomocy społecznej powinien zapewnić zaspokojenie najbardziej elementarnych potrzeb bytowych. Oferuje, więc miejsce zamieszkania, wyżywienie, odzież i obuwie, a także utrzymanie czystości. Dom zapewnia również odpowiednią opiekę nad swoimi mieszkańcami. Składa się na nią udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych i załatwieniu różnego rodzaju spraw osobistych, a także pielęgnacja.

Usługi wspomagające

Domy pomocy społecznej nie ograniczają się jednak do zaspokajania podstawowych potrzeb mieszkańców. Zapewniają również tzw. usługi wspomagające. Umożliwiają one udział w terapii zajęciowej. Powinny pozwalać podnosić sprawność mieszkańców i dbać o ich aktywizację. Ich obowiązkiem jest także zaspokajać potrzeby wiążące się z religią i obcowaniem z kulturą. Muszą stwarzać odpowiednie warunki dla rozwoju samorządności swoich mieszkańców. Powinny również dążyć do nawiązywania, stymulowania i rozwijania kontaktów mieszkańców z rodziną i społecznością lokalną.
Działalność domów powinna zmierzać do usamodzielnienia się mieszkańców. Mają one także pomagać im w podjęciu pracy, szczególnie takiej, która ma charakter terapeutyczny. Muszą one także zapewnić bezpieczne przechowywanie środków finansowych i wartościowych przedmiotów.
Jeżeli mieszkaniec nie ma własnego dochodu, dom powinien sfinansować jego wydatki na niezbędne przedmioty osobistego użytku. Finansowanie to nie powinno jednak przekraczać 30% zasiłku stałego.
Mieszkańcy powinni mieć także zapewnione przestrzeganie własnych praw oraz dostępność informacji o nich, a także możliwość sprawnego wnoszenia i załatwiania skarg i wniosków.

Nasze certyfikaty

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04); zwanego dalej Rozporządzeniem, informujemy, iż:
  1. Współadministratorami danych osobowych są Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8, 44-100 Gliwice oraz DE Pronobel sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8, 44-100 Gliwicach. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
    • umieszczenia danych osoby, której te dane dotyczą w bazie kandydatów, prowadzenia postępowań rekrutacyjnych z udziałem osób, których dane dotyczą i podjęcia kontaktu z tą osobą w szczególności w celu przedstawienia jej ofert pracy;
    • zawarcia z osobami, których dane dotyczą umów cywilnoprawnych stanowiących podstawę zatrudnienia przy opiece nad osobami starszymi i wykonywania tych umów, a także podjęcia czynności służących przygotowaniu zawarcia tych umów.
  2. Podanie danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne lecz konieczne do skorzystania z formularza kontaktowego. Dane osobowe są przechowywane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie tych danych. Wycofanie zgody uniemożliwi umieszczenie osoby, której dane dotyczą w bazie kandydatów i wykorzystanie podanych danych osobowych do kontaktu w szczególności w celu przedstawienia tej osobie ofert pracy.
  3. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo uzyskania dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania i usunięcia, a także żądania ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych w warunkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Osobie, której dane dotyczą przysługuje też prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych w każdym przypadku zaistnienia podejrzenia, że przetwarzanie jego danych osobowych następuje z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Dane osobowe klienta mogą być przekazywane podmiotom trzecim – agencjom pośrednictwa oraz zleceniobiorcom administratora danych osobowych w związku z realizacją umowy dotyczącej zapewnienia pomocy osobom starszym i/lub chorym przy prowadzeniu gospodarstwa domowego.
  5. Dane osobowe są przechowywane przez okres trwania stosunków prawnych wynikających z zawartych umów, a także po ich ustaniu, przez okres przedawnienia roszczeń związanych z realizacją tych umów, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo uzyskania dostępu do własnych danych osobowych, ich sprostowania i usunięcia, a także żądania ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych w warunkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych w każdym przypadku zaistnienia podejrzenia, że przetwarzanie jego danych osobowych następuje z naruszeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia umowy zlecenia/umowy o współpracy w związku z koniecznością identyfikacji strony tej umowy i jej rozliczenia.
  9. Decyzje w oparciu o podane przeze Panią/Pana dane nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  10. Dopuszcza się możliwość pozyskania dodatkowych danych osobowych, na podstawie wyrażonej Panią/Pana przeze mnie, dobrowolnej i odwołalnej w każdym czasie zgody. Dane, o których mowa w zdaniu poprzednim służyć będą administratorowi danych do realizacji celu wyraźnie określonego w treści wyrażonej przeze mnie zgody.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w formularzu przez współadministratorów - Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8 oraz DE Pronobel sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gliwicach, ul. Młyńska 8 w celu umieszczenia moich danych w bazie kandydatów i kontaktowania się ze mną w sprawie ofert pracy.