Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Zioła na poprawę pamięci - poradnik dla Opiekunki osób starszych

Zioła na poprawę pamięci - poradnik dla Opiekunki osób starszych
Drogie Opiekunki, Drodzy Opiekunowie, kiedy czasem zdarzy wam się o czymś zapomnieć, warto sięgnąć po naturalną kurację ziołową. Większość z przydatnych do kuracji ziół znajdziemy w domowej apteczce a nawet kuchennej szafce.

Świetlik lekarski
Przydatny jest do poprawy pamięci krótkotrwałej, czyli zdolności zapamiętywania tego co dzieje się tu i teraz. Wszystko za sprawą właściwości uszczelniających naczynia krwionośne, również tych, które znajdują się w mózgu. Ponad to świetlik lekarski  wykazuje działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz przeciwutleniające. Warto więc sięgnąć po napar ze świetlika kiedy zawodzi nas nasza pamięć.
Napar
Aby zrobić napar ze świetlika potrzebujemy: 2 łyżeczki ziela i 2 szklanki wrzątku. Ziele zalewamy wrzątkiem i zostawiamy na 5 min pod przykryciem. Taki napar należy pić 2-3 razy dziennie.

Melisa lekarska
Znana z właściwości delikatnie uspokajających, korzystnie wpływa na naszą pamięć. Jak to możliwe? Melisa łagodzi objawy stresu, który degradująco wpływa na szare komórki w mózgu. Dzięki melisie możemy na dłużej zachować w pamięci więcej obrazów i słów.
Napar
Aby zrobić napar z melisy musimy przygotować: łyżkę suchego ziela melisy i szklankę wrzątku. Melisę zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy pod przykryciem na 15 min. Należy pić 1-2 szklanek naparu w ciągu dnia.

Rumianek
Rumianek jest przede wszystkim zielem uspokajającym i redukującym stres. Dzięki temu, że lepiej się wysypiamy, nasz mózg regeneruje się i lepiej pracuje.
Napar
Do sporządzenia naparu z rumianku będziemy potrzebować łyżeczkę koszyczków rumianku na 1 szklankę wrzątku. Rumianek zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10min. Napar należy wypijać przed snem.

Kozieradka
Kozieradka słynie z właściwości pobudzających szpik do produkcji czerwonych krwinek. Im lepsze krążenie tym lepiej dotleniony mózg, czyli sprawniejsze myślenie i zapamiętywanie.
Napar
Łyżeczkę nasion z kozieradki zalewamy 1 szklanką wrzątku i zostawiamy na noc. Rano napar należy zagotować i odcedzić nasiona. Herbatkę można dosłodzić miodem.

Rozmaryn
Zioło, które najczęściej gości w naszej kuchni pobudza krążenie krwi, szczególnie w obrębie głowy. Kiedy wdychamy rozmaryn łatwiej nam zapamiętać nowe słowa i poprawiamy swoją pamięć prospektywną – nie zapominamy, że mamy coś zrobić w przyszłości.
Kuracja z rozmarynu – inhalacje
Kilka kropli olejku z rozmarynu nanosimy na kominek do aromaterapii i podgrzewamy. Olejek można również dodać do wieczornej kąpieli.
Czy znacie jeszcze inne domowe sposoby na poprawę pamięci?

SZUKASZ PRACY?
Praca w opiece
w Niemczech

Wypełnij formularz - oddzwonimy!

Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
W związku z art. 23 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, przy ul. Młyńskiej 8 oraz podmioty partnerskie spółki.

.

Pytania do naszej Blogerki

Nasze certyfikaty

certyfikat KRAZ