Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Wykorzystaj w pełni właściwości kąpieli - porady dla Opiekunki osób starszych

Wykorzystaj w pełni właściwości kąpieli - porady dla Opiekunki osób starszych
Drogie Opiekunki, Drodzy Opiekunowie każdy z nas pod koniec dnia marzy o relaksującej kąpieli. Nie każdy jednak wie w jaki sposób dostosować temperaturę wody w wannie, aby w pełni wykorzystać jej właściwości. O tym więc poniżej.

Dobierając odpowiednią temperaturę wody możemy w pełni się zrelaksować, pobudzić a nawet wzmocnić organizm czy złagodzić napięciowy ból głowy.

Aby w pełni wykorzystać potencjał kąpieli w aromatycznych olejkach lub solach należy przed kąpielą wyszorować całe ciało szorstką gąbką. Oczyścimy w ten sposób skórę, pobudzimy krążenie krwi, a dzięki temu odżywcze substancje dodane do wody, szybciej wnikną w naskórek. Następnie należy opłukać ciało zimną wodą aby zamknąć pory wzmocnić naczynia krwionośne.

Zacznijmy od orzeźwiającej kąpieli na dzień dobry, która orzeźwi i rozbudzi. W takiej sytuacji powinniśmy skorzystać z krótkiej chłodnej kąpieli w wodzie o temperaturze niższej niż 27oC. Tu sprawdzą się również orzeźwiające olejki eteryczne o zapachu morskim lub cytrusowym.

Po całym dniu pracy warto wziąć nieco dłuższą kąpiel (20-30min) w wodzie o temperaturze nieco wyższej niż ciepłota ciała, czyli 34-37oC. Taka kąpiel doskonale odpręży, zrelaksuje i ułatwi zasypianie. Taka kąpiel jest jednym z najstarszych zabiegów hydroterapii. Ciepła i gorąca kąpiel znacznie bardziej niż prysznic, wysusza naskórek dlatego nie powinniśmy korzystać z niej częściej niż 2-3 razy w tygodniu (w przypadku skóry normalnej lub tłustej) oraz raz na siedem dni, gdy nasza skóra jest sucha i wrażliwa.

Właściwości zbliżone do masażu, wzmacniające odporność, uspokajające, poprawiające krążenie oraz łagodzące ból głowy i mięśni ma kąpiel gorąca w temperaturze 38-40oC. Niestety nie powinna ona trwać zbyt długo. Dłuższa gorąca kąpiel wskazana jest tylko raz na jakiś czas aby wypocić z organizmu wszystkie toksyny. Kąpiel gorąca nie jest wskazana dla osób, które zmagają się z problemem bezsenności lub chorobami układu krążenia.

Do kąpieli relaksującej lub wzmacniającej warto dodać olejek eteryczny. Na przykład: olejek lawendowy, melisowy, cedrowy, sandałowy, waniliowy lub rumiankowy.

Pamiętajmy aby po ciepłej kąpieli uzupełnić wodę w organizmie wypijając szklankę wody mineralnej. 

SZUKASZ PRACY
W NIEMCZECH?

Wypełnij formularz - oddzwonimy!

Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
W związku z art. 23 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, przy ul. Młyńskiej 8.

Pytania do naszej Blogerki

Nasze certyfikaty

certyfikat KRAZ