Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Witamina B7 - niezbędna witamina dla cukrzyka - Poradnik dla Opiekunek

Witamina B7 - niezbędna witamina dla cukrzyka - Poradnik dla Opiekunek
Witamina B7 – czyli biotyna, zwana również koenzymem R lub witaminą H jest niezbędna w procesie syntezy kwasów tłuszczowych oraz w wielu przemianach metabolicznych. Jest wyjątkowa w gronie witamin z grupy B, ponieważ wytwarzana jest przez florę bakteryjną jelit.

Jakie właściwości posiada witamina B7?
Biotyna stabilizuje poziom glukozy we krwi, dlatego jest niezbędna u osób z cukrzycą. Badania wykazały, ze wysokie dawki witaminy b7 podawanej na czczo osobom z cukrzycą typu II odpornych na leczenie sulfanylomocznikiem, reguluje poziom glukozy we krwi.
Odpowiedni poziom witaminy B7 wpływa pozytywnie na stan skóry oraz na prawidłowy wzrost i rozwój organizmu. Stymuluje porost włosów, wzmacnia je od środka, niweluje łupież i zapobiega przedwczesnemu siwieniu włosów.
Ponad to biotyna bierze udział w metabolizmie lecytyny.

Niedobór witaminy B7 występuje niezwykle rzadko. Możemy się z nim spotkać u osób poddawanych długotrwałej kuracji antybiotykowej oraz karmionych sztucznie. Na niedobory narażone są także osoby z bardzo ubogą dietą lub te z uszkodzoną śluzówką jelita.

Osoby u których występuje niedobór biotyny mogą stać się:
Senne i apatyczne. Często rozdrażnione. U takich osób występują stany lękowe, depresja, halucynacje. Mogą występować również bóle mięśni, drętwienie stóp i dłoni oraz złuszczanie naskórka. Skóra staje się szarobiała, wypadają włosy i rozdwajają się paznokcie. Bardzo często pojawia się u takich osób zapalenie spojówek

Do tej pory nie zaobserwowano jednak niepożądanych objawów przedawkowania.

Gdzie można znaleźć biotynę?
Najwięcej witaminy H znajdziemy w mięsie (wieprzowinie, wołowinie i drobiu), głównie w wątrobie, nerkach. Sporo tej witaminy jest również w soi i orzechach. Mniejsze ilości w żółtku jaj, mleku, serze, otrębach. Witaminę B7 zawierają również ryby - głównie sardynki i łosoś, drożdże oraz ciemny ryż.
Warzywa, które dostarczają biotynę to przede wszystkim: kukurydza, kalafior, groch, pomidory, szpinak, marchew, buraki oraz cebula.
Ponadto źródłem witaminy B7 są: oleje (rzepakowy i słonecznikowy) i owoce: banany, melony, grejpfruty, arbuzy, winogrona i brzoskwinie.
 
Uwaga! Przetwarzanie żywności, gotowanie lub  promieniowanie UV powoduje jej częściowy lub całkowity rozkład. W takim przypadku niezbędne jest przyjmowanie biotyny w preparatach witaminowych wraz z innymi witaminami z grupy B.
 

 

SZUKASZ PRACY
W NIEMCZECH?

Wypełnij formularz - oddzwonimy!

Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
W związku z art. 23 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, przy ul. Młyńskiej 8 oraz podmioty partnerskie spółki.

.

Pytania do naszej Blogerki

Nasze certyfikaty

certyfikat KRAZ