Praca  dla Opiekunek i Opiekunów osób starszych w Niemczech

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to tradycyjnie czas świątecznych promocji i nowych ofert. Jest to także okres, kiedy często przenosimy numer telefoniczny do nowego operatora. Krok po kroku przedstawiamy jak przenieść numer do nowego operatora.



Prawo telekomunikacyjne umożliwia Abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.

Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób.

W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku s. 33)

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?

Krok pierwszy – Złożenie wniosku

Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

Krok drugi – Rozpatrzenie wniosku

Nowy operator rozpatruje wniosek Abonenta o przeniesienie numeru.

Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:

w przypadku telefonów komórkowych:
  • 6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;
  • 3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;
w przypadku telefonów stacjonarnych:
  • 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
  • 14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.
Krok trzeci – Przeniesienie numeru

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

Pamiętajmy!!!

Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.

Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać oferty dostępne na rynku i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych Abonenta.

W razie wątpliwości lub problemów zachęcamy do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Porad i informacji na temat usług telekomunikacyjnych udziela Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pon. – pt. w godz. 8:15 – 16:15, opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego).

SZUKASZ PRACY?
Praca w opiece
w Niemczech

Wypełnij formularz - oddzwonimy!

Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
Prosimy wybrać numer kierunkowy, następnie wpisać numer telefonu zgodnie z przedstawionym przykładem: XXXXXXXXXX
(bez spacji, bez myślników)
W związku z art. 23 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Pronobel sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach, przy ul. Młyńskiej 8 oraz podmioty partnerskie spółki.

.

Pytania do naszej Blogerki

Nasze certyfikaty

certyfikat KRAZ